Denise aan het woord

Vandaag is het de beurt aan Denise de Weerd om te bloggen voor Thuis in de wijk.

Nu de tentamens over zijn, wordt het hier op Het Nest langzamerhand op een andere manier drukker. We zijn al op de helft van de twintig weken en de projecten beginnen wat meer te lopen. De een wat meer dan de ander. Zoals Femke vorige week al heeft verteld, zijn we samen de wijk Heusdenhout in geweest om de speeltuinen in kaar te brengen voor ‘mijn’ project. Voor de lezers die nog niet weten wat ‘mijn’ project inhoudt, zal ik dit even in het kort vertellen. Ik wil namelijk graag de speelvoorzieningen in de wijk Heusdenhout een beetje opknappen en dan met name de speeltuinen (voor zover dit bij de meesten nodig zal zijn), aangezien buiten spelen heel belangrijk is voor kinderen en hiermee wil ik dit graag wat meer stimuleren. Op dit moment ben ik samen met Femke en Chehrazad bezig om contacten te leggen met de basisscholen in de wijk. Dit om te kijken wat de basisscholen voor ons kunnen betekenen met betrekking tot onze projecten.

Iedereen moet stappen zetten om te komen waar ze nu zijn of waar ze willen komen. Stap voor stap kom ik steeds dichterbij. Ik moet nog wel veel stappen zetten om dit alles te bereiken, maar ik kom er wel. Beter gezegd, wij komen er wel. Zoals een Afrikaanse gezegde luidt: “Als je snel wilt gaan, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan samen.” Zodra ik weg ben, dan wil ik wel iets achterlaten wat voortgezet kan worden (al is dit maar geluk) en daarom ga ik dus niet alleen. Dat is ook de reden dat ik het ‘mijn’ project noem. Ik vind niet echt dat het mijn project is, maar meer ons project of liever gezegd het project van de wijkbewoners in Heusdenhout.

(Om een indruk te geven van ‘de zoektocht’ naar de speelgelegenheden in de wijk, is hieronder een collage te zien van de meesten die we hebben ‘gevonden’.)

foto

Geef een reactie

