Gastblog van Femke!

Thuis in de Wijk, en met name het onderdeel ‘het Nest’. Mijn stage, mijn leergemeenschap, mijn thuis voor een half jaar.

Op dit moment is het tentamenweek op het Avans, wat betekent dat iedereen met herkansingen druk aan het leren is. Ik heb voor mijn tentamen onder andere geleerd dat de mens behoefte heeft aan zowel verbondenheid, het samenzijn, als autonomie, het eigen zijn.

En dit zie ik terug in het Nest. We zijn samen bezig geweest om de wijk in beeld te krijgen, deur aan deur langs te gaan, terwijl we ook individueel willen beginnen of soms al zijn begonnen aan onze eigen projecten.
Mijn eigen project staat nog wat stil op dit moment: ik weet niet precies wat ik wil gaan doen, aangezien ik aan wil sluiten bij wat de wijkbewoners willen. Dat wil echter niet zeggen dat ik ook niets kan doen. Ik wil de komende week de wijk in gaan, samen met Denise en daar observeren. Ook gaan we een korte enquête houden bij de ouders van basisschoolkinderen hier in de wijk, zodat we kunnen onderzoeken wat zij belangrijk vinden en willen. Hopelijk kunnen we daarna stappen maken om samen mét hen iets op te zetten. Op dit moment ben ik erg bezig met nadenken over wat ik zou kunnen doen, zoals een spelmiddag, het aanpassen van speelgelegenheden, het samenbrengen van ouders om activiteiten te organiseren, et cetera. Ik wil dan ook zeker met de wijk zoeken naar een mooi project!

En ook dat project kent weer de behoeften waar ik mee begon: ik doe mijn eigen project, individueel, maar samen met anderen, in verbondenheid.

 

Nu

Er

Samen

Tegenaan

Geef een reactie

